• 소개
    소개
    학교체육연구소는 대한민국 유일 학교체육전담 대학중점연구소입니다. 학교정과체육, 학교생활체육, 학교엘리트체육 3가지 영역의 다양한 연구를 통해 ‘운동하는 일반학생’과 ‘공부하는 학생선수’를 실현하는데 앞장서겠습니다.
  • 연구
    연구
    학교체육연구소는 매년 국내 및 국제학술대회를 개최하여 꾸준한 학술활동 중이며 연구소 내 연구역량 강화를 위해 교육특강을 실시합니다. 성과물로는 연차별 연구결과 보고서, 출판논문, 학교체육핸드북이 있습니다.
  • 학술지
    학술지
    학교체육연구소 학술지인 AJPESS(Asian Journal of Physical Education)에 관한 소개와 논문제출, 검색에 관한 정보를 담고 있습니다.
  • LAB news
    LAB news
    학교체육연구소의 정기적 연구모임인 월례세미나와 랩미팅 소식과 교육기부활동 등 전반적인 연구소 소식에 정보를 담고 있습니다.
논문검색

중앙대학교 학교체육연구소를 소개합니다.

건강교실 상세내용
한 글 제 목 Emotional intelligence and autonomy-supportive interpersonal style in coaching: Review of literature
영 문 제 목 Emotional intelligence and autonomy-supportive interpersonal style in coaching: Review of literature
저     자 Hanna Littrel 발 행 년 도 2016
발 행 기 관 학교체육연구소 발 행 정 보 Vol. 4, No. 2, 1-17
공 동 저 자
첨부파일 Emotional intelligence and autonomy-supportive interpersonal style in coaching_ Review of literature

Abstract


Interest in the effective coaching style which can promote young athlete’s positive development has been
growing. Further, the topic of emotional intelligence has been growing in leadership theories and researchers
have attempted to apply the concept into the leadership paradigm. Despite their importance, little attention has
given how emotional intelligence affect athlete-centered coaching style, namely autonomy-supportive
interpersonal style. To fill this gap, the purpose of this study was to review the current literature regarding
emotional intelligence and self-determination theory and examine its applicability to sports coaching settings.


Key words : Emotional Ability, Self-determination Theory, Positive Youth Development, Self-regulation

36   Emotional intelligence and autonomy-supportive... 관리자 2017.03.13 55
이전 태권도지도자 양성을 위한...
다음 The Self-determination Theory Approach to...